Sunday, February 22, 2009

Kota Kinabalu --> Labuan --> Brunei

ehehehehehe..... sebenarnya aku dalam trip ke Negara Brunei Darussalam bah ni so aku buat lah post pasal ni plak..... but utk post ni, aku cuma bagi tgk kamu pic ja.... crita pasal trip ni, lepas aku balik dri Negara Brunei Darussalam ja bru aku post ok? ehehehe anyway, enjoy the shoot!!

1st landmark masa perjalanan ke Terminal Feri JP

semasa hendak memasuki KK CBD, landmark yg ada UMNO Sabah Hq, Bangunan BSN dan Beverly Hotel..

Plaza Wawasan, Wisma San Hin, Bangunan SEDCO dan Hotel Tang Dynasty jg termasuk dalam KK CBD

Hotel Le-Meridien Kota Kinabalu dan di sebelah kiri tu City Parade, Centre Point Sabah
Shopping Mall

KK General Post Office Building

yg kelihatan tu ialah Suria Sabah Shopping Mall yg sedang dalam pembinaan

area Segama

area Wisma Merdeka Shopping Mall.. Landmark di kawasan ni ialah Gaya Centre (yg tinggi tu)

and finally, aku sampai jg di Terminal Feri Jesselton Point, ketibaan anda di sini akan disambut oleh sebuah pintu gerbang yang ala2 zaman kolonial tu ehehehe...

persekitaran Terminal Feri JP



feri yang aku naik



bershoot d tgh laut ehehehe...

Bandar Labuan mula kelihatan

kawasan perindustrian di Labuan

permandangan yang biasa dilihat d perairan Labuan

Bandar Labuan dengan Financial Park, Grand Dorsett Hotel, Waterfront dan Waterfront Hotel do,minating the Labuan's skyline...


Terminal Feri Antarabangsa Labuan

Bandar Labuan daripada Dataran Labuan

Dataran Labuan

1 comment:

  1. Hantu..pi labuan sma brunei nda membari tau..
    jgn lupa souvenirs dr sana!~

    ReplyDelete