Saturday, June 26, 2010

congratulation to our neighbour, Negara Brunei Darussalam!!

adehhhhhhhhhh skng ni aku rasa lain2 mcm mau sakit..... terasa mcm demam mau menyerang diri ini uhhuhuhuhuhuhu but mo demam ni bukan la motip sebenar aku utk buat post ni.... ada lg yg hebat aku mo bagi tau neh ha ha haa (ahahha ketawa ala2 shin chan ;p).... actually aku baru tau ni, Negara Brunei Darussalam telah menggariskan pelan pembangunan untuk Bandar Seri Begawan dimana ia merupakan pelan pembangunan infrastruktur, sosio-ekonomi dan sewaktu dengannya bagi membolehkan Bandar Seri Begawan mencapai status 'Bandaraya' atau 'City Status'... agar seiring dengan ibu negara jirannya yang lain seperti Kuala Lumpur, Singapore City, Jakarta, Manila, Bangkok dan juga negara ASEAN yg lain...


the route of Brunei LRT nanti :)

Diberi nama 'Bandar Seri Begawan Development Masterplan' yg termasuk dalam Wawasan Brunei 2035 dimana Bandar Seri Begawan akan mengalami beberapa projek besar seperti Projek LRT Brunei, pengubahsuaian Lapangan Terbang Antarabangsa Brunei dan juga pembinaan Convention Center yg baru berhampiran lapangan terbang.. d sini ada aku sertakan sekali gambar2 nya heheeheh..... semua pic dan berita ni aku dapat dari sumber http://www.bsb-masterplan.com.bn/ dan juga group Brunei 2025 dalam facebook aku ehhehehe...... projek LRT tu akan start dari Kompleks Yayasan dan akan stop d station terakhir d lapangan terbang... i like this development, so next time p brunei bleh laaa jalan2 dalam LRT nya ja nanti kekekekeek.....


future Bandar Seri Begawan :)


im so impress with this development! they can preserve and balancing
the green and the development :)


if you're seing this pic, you'll notice the blue and the red line right?
well, the blue is for the existing Bandar Seri Begawan's boundary and the
red line means the future and bigger Bandar Seri Begawan boundary...

No comments:

Post a Comment